Tudatos etetés, eredményes horgászat.

Tonna fölött a Széki tavon!

Reggeli ébredés után végre elérkezett a várva várt nap. Együtt a csapat, indulás a Széki tóra, ahol egy teljes hetet tölthetünk el. A pakolást még előző nap elintéztük úgy, hogy már csak kocsiba kell ülni és röpke 250 km után meg is érkezünk. Útközben volt időnk megbeszélni, hogy ki milyen módszerrel és taktikával képzeli el a pecát, így fejben már minden kész volt, csak egyszer érjünk oda! ?

dgr

Széki tó

Megérkezésünket követően adategyeztetés és napijegyek kiállítása a halőrháznál, majd sietve a 7-es bojlis állás elfoglalása következett. Csapatunk tagja Krisz, már előttünk járt ezen az álláson ezért tisztában voltunk a hely adottságaival és tudtuk mire számíthatunk. Ezért a szektor boják által határolt belső részt véltük a legjobb megoldásnak a végszerelékek elhelyezésére. Krisz a bal oldalon, Pisti középen, míg én a jobb oldalon szálltam harcba. A távolság hosszban kb. 120 méter volt, különösebb akadók és törések nem voltak előttünk, kivételt képezett a partól kb 20. méterre lévő erős törés.  Mivel az időjárás előrejelzés esőt és szelet jósolt, a behúzás helyett a első dolgunk volt a tábor felépítése, majd a délutáni órákban elkezdtük a horgászatot is. A szektor bal oldalán Secret Gold Capital középen Natural Big Fish, illetve a jobb oldalon Hot Spice Oyster került a végszerelékekre 24 mm-es méretben. Behúzás után pár órával megérkezett a rossz idő esővel, és persze viharos széllökésekkel, ezért a várakozást a sátorban folytattuk. Az eső beálltát követően kb. 20 perccel megérkezett az első kapás Pisti balos botjára és ezzel együtt az első hal, amely 14,30 kg-ot nyomot. A visszaengedést követően nem volt lehetőség a visszahúzásra a viharban, ezért Pisti egy bottal folytatta a pecát. Ez után a sátorba be, majd bíztunk abban, hogy a következő kapás megvárja, amíg elvonul a villámlással kísért vihar. Természtesen 10 perc múlva Pisti jobbos botja is elsült, ő pedig nagy örömmel rohant ki a sátorból a vízszintesen hulló esőben. 🙂 Kifárasztás után szákolás, bölcsőbe be, majd visszaengedés előtti mérlegelés. Ez is 10+!!! Gyorsan vissza a sátorba, mert már az esőkabát is átázott. Vihar szépen lassan odébb állt, így Pisti is újra tudott húzni. Ez után ismét a Natural Big Fish bojli volt csábító a halak számára, így Pisti már 4 halnál tartott, amíg Krisznek és nekem nem mutatkozott kapás. Ekkor már valószínűsítettük, hogy megtaláltuk a nyerő ízt. A folytatásban ez bizonyosságot is nyert, mivel nekünk elvétve volt kapásunk, míg a középső két bot folyamatosan elsült. A következő reggel mi is váltottunk és egy-egy botra Natural Big Fish bojlit csaliztunk. A siker nem is maradt el mi is elkezdtük húzni a halat. Ezért nem sokkal ezután már az összes végszereléken az volt tálalva. Az eredményesség fokozása érdekében PVA termékeket használtunk és koncentráltuk az etetést. A következő napokban sorban jöttek a szebbnél szebb halak.

16,90

17,85 kg

18,00

18,00 kg

Gyakori volt, hogy egyszerre ketten fárasztottuk, de előfordult, hogy egyszerre három boton is kapás mutatkozott. Ezért is tudtunk jó pár közös képet készíteni a visszaengedés előtDupla 10+

Dupla 10+

A túra negyedik napján láttuk, hogy elég gyorsan fogy a Natural Big Fish bojlink, ezért telefon Halász Ferinek! Baj van (ha ezt lehet annak nevezni) nagyon fogy a golyó ?! Még aznap postára adta az utánpótlást!!! Megbeszéltük a fiúkkal, hogy, amíg nem érkeznek meg a golyók, addig spórolunk kicsit és Hot Spice Oyster bojlival fogunk etetni. Korábban már beszereztünk infót, hogy a tározón 1100 fős tagsággal Horgászegyesület működik és a tagok kielégítésére 2 hetente 5000 kg 2-3 nyaras pontyot telepítenek. Éppen ezért félelmünk beigazolódni látszott és szépen lassan a fogott halak átlagsúlya csökkenni kezdett az új etetési stratégia miatt. Tudtuk, hogy a Hot Spice Oyster attraktívabb bojli, de azt nem sejtettük, hogy 5-10 percenként halat fogunk. Másnap délelőtt megérkezett a bojli és visszaálltunk a korábbi stratégiánkra, és így a nagyobb példányok könnyebben tudtak táplálkozni az etetésen. Ez után a kora délutáni órákban Pisti botján kapás, érzi, hogy jó halat fáraszt, alig akart megfordulni, majd erősen balra tartott. A megérzés most is jó, mérlegelést követően 19,80 kg-nál állt meg a mérleg.

Vízben sem akadály a fárasztás )

Így is meglehet kerülni a bokrot ?

19,80

19,80 kg

Bíztunk abban, hogy nem ez lesz a túra legnagyobb hala. Ahogy teltek a napok, sorra fogtuk a gyönyörű uszonyosokat, azonban a korábban beállított 19,80 kg-os határt nem tudtuk átlépni. Lelkesedésünk már majdnem alább hagyott, amikor is óvatos kapás a középső balos boton, ami már nem is meglepő?. Pisti szól, hogy gyerünk rá, mert valószínű, hogy rávártunk. Mindent eldobtam, ami akkor a kezemben volt. Éppen az ebédem, de az a legkevesebb, mert 5 másodperc múlva már csónakban voltunk és kezdődött a fárasztás. 20 perc után sikeres szákolás, pacsi és irány a part. Épp mondtuk egymásnak, hogy azt hittük nagyobb, nagyot ment. Partra érkezünk, Krisz már vár a mérlegelő zsákkal a kezében. Szákkal együtt hal bele, ekkor Krisz megszólalt ez 20 pluszos bakker. Valóban kisebbnek tűnt korábban. Kétszer mértük le, majd vissza a mérlegelőt, de a mérleg 19,95-nél megállt. Azonban a hal gyönyörű volt és ez kárpótolt bennünket az 5 dkg miatt!

19,95

19,95 kg

19,95 1.

Pisti megköszöni az élményt, helyettünk is ?

Reklám

Ezután már nem fogtunk nagyobbat, de szebbnél szebb halakat szákoltunk. Természetesen folyamatosan vezettem a fogásokat és az utolsó nap késő délutánján össze is adtam. Mivel a túra harmadik napján éppen arról beszélgettünk, hogy mennyire jó lenne, ha megfognánk az 1 tonnát. Számolást követően mondtam a srácoknak, hogy 998 kg-nál járunk. Reméljük nem most áll meg! Persze, hogy nem! Pár órával később sikeresen partra segítettem egy 17,40 kg-os tükröst, amivel átléptük az 1 TONNÁT!!!!

17,40

17,40 kg

Másnap reggel tábor bontás, kis merengés, beszélgetés az elmúlt egy hétben élményeket adó  álláson, majd kissé fáradtan de jókedvűen indultunk haza.

A túra alatt 101 darab halat fogtunk 1023 kg összsúlyban, ami 10,12 kg-os átlagsúlyt jelentett.

A fogott halak között 35 darab 10 kg feletti példány volt és 9 darab 15 feletti potyka.

278

1023 kg

Összeségében ez az eredmény magáért beszél és a túra ismét bebizonyította, hogy a Delta bojlik mennyire szelektívek és fogósak tudnak lenni, sikeres alkalmazásuk esetén.