Tudatos etetés, eredményes horgászat.

A Proficsalik eredményessége számomra

Már nagyon régen vágytam egy olyan tóra, ahol nagy vízterület található, vannak mélységek, és páratlan halállománnyal rendelkezik. Ezért esett a választásom egy számomra közel található, közel 150 Ha – os bányatóra az A-Betonra, mely Hatvan határában helyezkedik el. Hallomásból, fényképekről, tájékozódtam a halak, nem mindennapi méreteiről. Sokat jártam nagyobb és kisebb vizeken – Adács, Maconka, Harsány, Rab horgásztó, Alaszka, Merenye, Vadkan – ahol sikerült már több szép példányt horogvégre csalni, de az ember elér egyszer odáig, hogy kell egy olyan víz, ahol mindezt egyben megtalálja.

Július végén sikerült kiváltani az éves engedélyem, s már alig vártam az első pecát a barátom stégjén, aki nélkül nem sikerült volna bekerülni erre a gyönyörű tóra… Ezúton is köszönöm, s még hányszor fogom.

Első horgászatomon még sikerült pár pontyot fognom. Ismerkedtem a hely adottságaival, mélységekkel, a halak erősek voltak nagyon… Többszöri kint létem során kereken 8 kg jelentette a rekordfogásaim csúcsát. Többször előfordult, hogy halat vesztettem. Elgondolkodtam a dolgokon, variáltam a szerelékeimen, hogy csökkentsem a meg nem fogott halak számát…

Elfoglaltságaimnak köszönhetően ismét hanyagolnom kellett a hatvani tavat. Horgászversenyek, lefoglalt horgászatok következtek…

Szeptemberben sikerült a Szűcsi – völgy tavon eltöltenem 4 csodálatos napot a 9-es álláson. A nagy kérdés az volt, hogy a csali milyen legyen, mivel ez egy igen mély vizű bányató, etetőhajó használati lehetőséggel és csónakos fárasztással. Sajnos eddig nem volt lehetőségem csónakból fárasztani, így mindig is ki szerettem volna próbálni. A csali kérdéssel Halász Ferenchez fordultam, a DeltaCarp gyártójához, aki egyben a kiváló bojlik előállítója is. Azért esett rá a választásom, mert rengeteg nagy halat fogott 20 és 30 kg felettieket, s gondoltam, hogy nem lehet rossz a csali, ha már ilyen eredményes. A szénhidrátos Coco Banana-t és a Glm Plum Livert javasolta, mivel ezek ebben az időjárásban működnek a legjobban.Az egyik botomra a szilvás, a másikra a szénhidrátos került. Az előző a 8,5 m- es mélységbe a másik 9,5 m környékére.  Etetésre egy kevés pelletet szántam a bojli mellé. Egészen másfél napot kellett várnom az első kapásra, de nyugodt voltam tudtam, a csalim jó, a botok jó helyen vannak. Erős húzós kapással érkezett az első mélyvízi pontyom, amit kb. 20 perc alatt a szákban tudhattam, majdnem a bűvös 20 kg- ig húzta a mérleg nyelvét,  18,8 kg-os szép, fekete hátú tükörponty volt.

hatvani horgásztó

Aztán gyorsan visszajuttattam a szereléket a 8,5 m –es mélységbe. Nem tudtam aludni, éreztem nincs vége a napnak, még lesz itt hal. Hajnal 3 órakor újabb kapásra lettem figyelmes a GLM  bojlis frissen behúzott botomnál. Majd gyorsan csónakba szálltunk, s kemény fárasztás vette kezdetét. Szépen forgatta a ladikot, s majdnem 35 perc alatt szákba tereltem. A halat nem emeltem be, lassan csorogtunk ki, a hajnali kissé ködös időben. Amikor a partra értünk, tudtam, ez már 20 kg felett van! Az állunk csak akkor esett le, mikor megláttuk, halunk majdnem 25 kg! A mérleg 24,6 kg – nál állt meg. Ez tórekord!

Csodálatos élmény volt az új bojlival kifogni és visszaengedni a szép tükröst, ami egyben az egyéni rekordot is jelentette számomra.  Október közepén tudtam visszatérni a hatvani A-Beton tóra, ahol ki tudtam próbálni a profi bojlikat kicsit komolyabban. Ekkor terveztem el, hogy itt fogok horgászni ebben az évben. A kezdeti 8 kg – ot jelentő rekordom már az első túrán megdőlt, 13,3 kg– ra nőtt a Coco Banana szénhidrátos bojlinak köszönhetően.

Ezután, ahogyan hűlt a víz, áttértem a Squid Liver Chocolate és a Hot Spice Oyster ízesítésű csokis és fűszeres golyókra. Az eredményeim nem maradtak el a második túrámon, sikerült fognom a csokissal egy 18,5 kg- os szép tőpontyot.

hatvani horgásztó

Novemberben 4 túrát tudtam betervezni, ebből az egyik 5 naposra sikerült, a többi a szokásos 30 órás. Az eredményeim nem maradtak el, sikerült lencsevégre kapnom egy jó pár 10 kg és 15 kg feletti pontyot. Ezek után nem volt olyan túrám, hogy ne fogtam volna egy-egy szebb halat. (16,3 kg, 15 kg, 14,5 kg)

Elérkezett az 5 napos túra, amit már vártam, és reméltem sikerül a nagyobbak közül is csippenteni, legalább egyet. Számításom be is jött, a jól emészthető bojliknak, az időjárásnak köszönhetően, majdnem 30 perces fárasztás után a mérleg nyelve 23 kg fölé emelkedett.

A hal pontos súlya 23,2 kg volt a Squid Liver Chocolate-ra érkezett a 8,4 m mélyből. Boldogságom határtalan volt, végre itt is sikerült húsz kg feletti pontyot fogni, s boldogan visszaengedni!

hatvani horgásztó

A túra folyamán rengeteg szép egészséges pontyot fogtunk, melyeket boldogan engedtünk vissza a számukra életet adó vízbe. Ebből is látszik, ezek a csalik mennyire jól működnek a lehűlő vízben, s nem  utolsó sorban kiválóan emészthetőek a halak számára.

November utolsó napjaiban sikerült két 15 kg feletti pontyot lencsevégre kapni.(15 kg,17 kg).

Mostanában decembert írunk, a víz egyre jobban lehűl, mondhatjuk egyre nehezebb lesz becserkészni bajszos barátainkat. December elején sikerült kijutni a következő túrára, ahol 13 db pontyot fogtam, kettő volt 10 kg felett (12,3 kg, 14,5 kg), 3 db 9 kg feletti és a többi pedig 3-8 kg közötti volt.

Emészthetőség jól látszik

Ha jól átgondolom a váltás nem volt véletlen. Sok halat fogtam a profi bojlikkal, amit köszönök Halász Ferencnek. Köszönöm még a sok tapasztalatcserét, a rám fordított időt, beszélgetést, s remélem a jövőben is hasonló eredményeket érhetek el a bojlikkal.

Összegzésül sikerült több 10 kg-os,  6 db 15 kg-os és 2 db 20 kg feletti pontyot szákba terelnem, röpke 4 hónap alatt. Ráadásul a lehűlő vízben, amikor már egyre nehezebb feladat a pontyfogás.

Mindenkinek szeretnék a jövőben szép fogásokat kívánni.