Tudatos etetés, eredményes horgászat.

Egy újév, új kezdet, a Delta csapattal…

Hideg vízi pontyozás – Egy újév, új kezdet, a Delta csapattal…

2016. év elején, mindenki arról álmodozik, azon gondolkodik, hogy egy új szezon kezdetekor, hogyan fogja alakítani a pecáit, milyen versenyekre nevez majd be, hobbi horgászatokra hol foglal helyet, a horgászcuccait portalanítja, zsinórokat cserél, készül a jégvesztés utáni hideg vízi pontyozásra…

Mi egy kicsit hátrányból indultunk, mivel a horgászhelyünket gyorsan ki kellett takarítanunk, hogy elkezdődhessen a peca. A sikeres stégépítés, és az előttünk levő jégvesztés után sikerült az idei szezont megkezdenünk egy 150 Ha-os bányatavon.

Az időjárás nem mondhatni, hogy a legkedvezőbb lett volna februárban, a víz hőfoka is 4o körül alakult, ilyenkor, még a bajszos barátaink nem nagyon mocorognak a víz mélyén.

Mi bíztunk a jó csaliban, a kiválasztott hely is megfelelő volt, s talán egy kis szerencsével még kapásig is eljuthatunk. Az eredményesség nem sokat váratott magára, az éjjel meg is érkezett az év első hala 15,8 kg-os súllyal, ami a Proficsali átlal forgalmazott Hot Spice Oyster 24 mm es boljit húzta el, erőteljes kapással, tökéletes akadással.

Hideg vízi pontyozás

Izgatottan vártuk a folytatást, ami nem maradt el, ahogyan teltek a napok, egyre több bajszos barátot fogtunk a Hot Spice Oyter bojlival. Az eredményeinken mi lepődtünk meg a legjobban, február végéig, a nagyon jól működő csalijainknak köszönhetően, közel 400 kg-os összfogással büszkélkedhettünk, amiben sok 10 kg és pár 15 kg feletti fogás fényképével lettünk gazdagabbak.

15,20 kg

17,20 kg

13,80 kg

Azért az igazán nagyok még várattak magukra, abban bíztunk, ha ennyi szép halat kaptunk lencsevégre, csak sikerül egy-két 20 kg körülit megcsípni. Ahogy reméltük, nem maradt el a siker. A sok kapás közül egy-két jobb ellenféllel is felvettük a harcot, melyből az egyik csupán 60 dkg-val maradt le a 20 kg-tól, a másik pedig 2,8 kg-val.

17,20 kg

19,40 kg

Aztán végül csak sikerült. nem is kevéssel februárban, egy szép 23,20 kg-os tükröst kiemelni a vízből, ez barátomnak egyéni rekordot is jelentett, majd kíméletesen visszaengedte a halat az éltető elemébe. Ismét a Hot Spice Oyster 20 mm-es golyó jelentette a sikerhez vezető utat, egy 16 mm-es Hot Spice Oyster pop- ups-val megemelve.

23,20 kg

A halak nagyon egészségesek, s a hideg víz ellenére jól védekeznek. A kapások zöme szinte, mindig éjszaka érkezett, ezért a pecáink zömét ide összpontosítottuk. Jó érzéssel töltött el az a tény, hogy a halak a pontybölcsőbe kerültek, a matracra pedig a mi bojliaink ürüléke került, ez is jól bizonyítja a csali emészthetőségét.

Hideg vízi pontyozás

Március hónapban a szeszélyes időjárás miatt még nem sikerült kiemelkedően nagy halat fognunk. Kettő db 15 kg felettit sikerült kifogni, de már idáig közel 200 kg-os összfogásra tettünk szert.

Megemlíteném a március 15-ei hosszú hétvégét, amikor az egész tavon nem ment a hal, de nekünk akkor is sikerült, közel egy mázsa környékén fognunk.

A csalikat köszönjük a gyártónak, Halász Ferencnek, s bizakodunk, a minél jobb eredményességben.

Úgy gondoljuk, hogy az év ebben a szakaszában, nem is rossz eredmény, mikor még sokan csak otthon tárolják a horgászfelszerelésüket, s várják a jobb időt.

15,20 kg

15,90 kg

Végezetül, szeretnék mindenkinek, remek szezont kívánni, szép fogásokkal, eredményekkel gazdagon.