Tudatos etetés, eredményes horgászat.

Verseny, ahol minden a terv szerint alakul

Már több mint 13 éve rendszeresen járunk Merenyére, ami a kedvenc vizünkké vált. Tavaly óta próbálgatjuk magunkat versenyeken is, viszont eddig sajnos csak a közép mezőnyig sikerült feljutnunk, helyhúzásnál sem volt szerencsénk. Ádám barátom, akivel eredetileg az SM Carp Teamet alkotjuk, sajnos a mostani augusztusi versenyre nem tudott velem jönni, ezért Kovács Gábor barátom segítségét kértem, hogy tartson velem 🙂

1 - Megérkeztünk

1.kép – Megérkeztünk!

A túrára a több éve jól bevált Delta Carp bojlikkal készültünk, de mivel nem tudtuk, hogy a tó mely részére húzunk, ezért több féle variációval is elő kellett állnunk. Ami eddig mindig eredményt hozott nálunk Merenyén ebben az időszakban: Natural Big fish, GLM Plum Liver és Squid Liver Chocolate, 24 és 30 méretben. De ezen felül most vittünk nagyobb és kisebb méretű Secret Gold Capitalt is.

Érkezéskor sétáltunk a vízparton és a szél pont a gát felé fújt, állítólag már több napja…ez nekem azt jelentette, hogy a gáti helyeket most semmiképp nem fogom visszadobni! Már jó előre megvolt, hogy mely helyek nekem a favoritok (ez is köztük volt) és melyeket nem tartok meg semmiképp elsőre. 36 csapatból 28.nak húztunk és nem volt már olyan hely, amelyet visszadobtam volna és a kedvenceim közül is volt benn még 4! Gábor a 32-es helyet húzta elsőnek, amelyet előttünk már volt aki visszadobott…ennek ellenére nem foglalkoztam tovább a kedvenc állásokkal, egyből rávágtam, hogy tartsuk meg! Mint utóbb kiderült, nagyon jó döntés volt… 🙂

2 - Minden a helyén

2.kép – Minden a helyén

A helykeresésre sok időt fordítottunk, megtaláltuk azokat a gödröket, amelyeket keresni kellett és előetetésre szánt helyeinket is megjelöltem. Etetni csakis nagyobb méretű és kemény bojlival etettünk és alapozásnak sem terveztem 2 maréknál többet szórni! A kívül eső részeken pedig 2 helyet kezdtünk el etetni, amelyet 2-3 napig nem háborgattunk.

Már az első éjjel sikerült 3 halat fognunk, főleg Gábornak, amely közül az egyik mérlegelővel együtt (a versenyen minden hal így került regisztrálásra) 20,67kg-ot mutatott! Reggeli eredményeken kicsit meglepődtünk, mert bár a mellettünk lévő álláson nagyon elhúztak, a többi csapat alig tudott fogást felmutatni. Ennek eredményeként a 2. helyen kezdtük meg a 2. napot.

3 - Az első szebb hal! 17,67kg (20,67kg mérlegelővel) Squid Liver Chocolate 24mm

3.kép – Az első szebb hal! 20,67kg (nettó 17,67kg) Squid Liver Chocolate 24mm

A reggeli órákat már 4:00 körül a parton töltöttem, távcsővel néztem a vizet és figyeltem a halmozgásokat. A sarokban ekkor láttam meg egy nagy tükörpontyot, amely egymás után kétszer is szinte teljesen megmutatta magát…több sem kellett, már ment is a Delta etetőhajóval a szerelék 1 szem 20-as dipezett Squid Liver Chocolate bojlival és PVA-ban pár szem összetörve mellé! Kb 10 perc sem telt el és kapás után egyből tudtam, hogy megvan a hal amit láttam! ~20 perc csónakos fárasztás után meg is lett az első valóban 20+ halunk, ami nettó 20,39kg, mérlegelővel pedig 23,39kg volt! Estére így még tovább növeltük az összsúlyt és meglepődve tapasztaltuk, hogy másnál nem sok eredmény volt!

4 - Első 20+!! 20,39kg (23,39kg mérlegelővel) - Squid Liver Chocolate 20mm balanced

4.kép – Első 20+!! 23,39kg (nettó 20,39kg) – Squid Liver Chocolate 20mm balanced

Keddi nap csendesebben telt, de nem adtuk fel a jó helyeket, előetetést folytattuk és bár nagy volt a kísértés, de mégsem horgásztuk meg őket!

Szerdai nap ismét a gát felé kezdett fújni a szél, ami meg is hozta a várt kapásokat. Egyiknél azonnal csónakba szállva sajnos azt tapasztaltam, hogy a hal rávitte egy nádtorzsára a zsinórt, amelyet nem tudtam kiszabadítani így rögtönöznöm kellett… a merítőszák nyele pont leért a talajig és szerencsére sikerült kifordítanom és megkezdődhetett a fárasztás! 30 percig azt hittem, hogy harcsával van dolgom…Amikor először megláttam, akkor kezdett igazából az izgalom 🙂 Gyönyörű és hibátlan 21,39kg-os (mérlegelővel 24,39kg) pikkelyes pontyot sikerült partra vinni és felugrani 93,68kg-ra, amely bár még mindig a 2. helyre volt elég, de nagyon jó úton haladtunk felfelé!

5 - Második 20+ egy óra küzdelem után! 21,39kg (23,39kg mérlegelővel) - GLM Plum Liver 24mm

5.kép – Második 20+ egy óra küzdelem után! 23,39kg (nettó 21,39kg) – GLM Plum Liver 24mm

6 - Visszaengedés pillanatai

6.kép – Visszaengedés pillanatai

Csütörtökön az előetetett és azok a jó helyek kezdtek működni, amelyekről addig nem volt kapásunk, de nem adtuk fel és bíztunk benne! Ennek köszönhetően kora reggel még a mérlegelés előtt 2 halat tudtunk cserélni 19,41kg és 21,03kg-mal (mérlegelővel). Ami meglepő volt, hogy a többi csapat továbbra sem fogott sok és nagy pontyot a szektorban, az addigi első helyezett sem tudott cserélni és a tó közepén lévő favorit helyek sem indultak be. Ennek eredményeképp reggel átvettük a vezetést! 108,89kg!

7 - Újabb két halat tudtunk cserélni és átvettük a vezetést!! 16,41kg és 18,09kg (19,41kg és 21,09kg mérlegelővel) - Squid liver chocolate 24mm

7.kép – Újabb két halat tudtunk cserélni és átvettük a vezetést!! 19,41kg és 21,09kg (nettó 16,41kg és 18,09kg) – Squid liver chocolate 24mm

Csütörtök délután pedig az addig kapástalan, de legcsendesebb helyen lévő bóján megérkezett a 3. valóban 20+ pontyunk, amelyet Gábor szákolt meg és egyben az új egyéni rekordja is, 21,11kg (mérlegelővel 24,11kg), mellyel már 113,59kg-nál jártunk! Hihetetlen!!! 🙂

8 - Megvan a harmadik 20+!! 21,11kg (24,11kg mérlegelővel) - Squid Liver Chocolate 24mm (1)

8.kép – Megvan a harmadik 20+!! 24,11kg (nettó 21,11kg) – Squid Liver Chocolate 24mm

A csütörtök-pénteken betörő hidegfront miatt gondoltuk, hogy a többi csapat is fel fog zárkózni, de szerencsére a folyamatosan fogott egyre nagyobb halak miatt tovább tudtuk növelni az előnyünket. A pénteki napon 10 kapásunk volt a szokott időpontokban, köztük 17-20,5kg-os pontyok is, amelyekkel viszont mi már nem tudtunk cserélni. A furcsa az volt, hogy a többi csapatnál teljesen megállt a hal és csütörtök estétől a verseny végéig nagyon kevés értékelhető fogás született! Mi ennek ellenére húztuk a halat felépített etetési stratégiának és a jó csalinak köszönhetően!

Utolsó éjjel izgalommal telt, nem tudtuk, hogy más csapat mit fogott, lett-e bőven 20 feletti ponty valamelyik rivális csapatnál… Merenyét ismerve egy éjjel meg lehet fogni több jó halat is! De szerencsére az eredmény változatlan maradt és mint kiderült, sikerült megnyernünk a szektorunkat és egyben az abszolút első hely is a miénk lett!! Külön kiemelném, hogy ha a legnagyobb 3 halunkat nem számoljuk, a következő 5 hallal is az első helyen végeztünk volna a szektorunkban!

Összegezve aminek szerintem a sikert köszönhetjük: Megfigyelés a verseny előtt, helyhúzás, előetetett helyek, bizalom azokban a jó helyekben amelyek az elején nem adtak halat, továbbá bizalom a jó csaliban! Tudtuk, hogy a Delta Carp általunk eddig bevált csalijai most is működni fognak! Nem variáltunk, nem cserélgettünk, csak bíztunk abban, hogy meghozza a várt eredményt!

Ami jelen esetben egy szektor 1. és abszolút 1. helyezés egy ilyen gyönyörű vízen!

9 - Megnyertük és az abszolút első hely is a miénk!!!

9.kép – Megnyertük és az abszolút első hely is a miénk!!! 😀

Köszönöm Proficsali, Delta Carp, köszönöm Merenye!