Tudatos etetés, eredményes horgászat.

Bledi csoda

Alpok magas hegycsúcsai között található a bledi tó, aminek a közepén van egy templom egy szigeten. Nyári időszakban turisták ezrei látogatják a környéket, azonban mi pontyhorgászok a kristálytiszta vízben található teljesen egyedi pontyokért látogatunk ide.

Idei év július végén összeállt minden és Gergő barátommal valamint a lányokkal egy hétvégére meglátogattuk a tavat. Sajnos a horgászat ideje így egy nappalra korlátozódott. Pénteken már sötétben értünk a tóhoz, de mindenképpen körül akartunk nézni az előre kinézett horgászhelyeken. Több horgásszal is beszéltünk, de pozitív híreket nem igazán kaptunk. Az elmúlt 4-5 napban pár kisebb pontyot fogtak csak. A tavon nagyon szigorú szabályok vannak. A horgászatot pirkadatkor lehet megkezdeni és este 23 órakor be kell fejezni. A  végszereléket csak dobva lehet a vízbe juttatni és etetni is csak partról lehetséges. Taktikánkat is ennek megfelelően alakítottuk ki. Gergő Hot Spice Oysternek és Secret Gold Capitalnak szavazott bizalmat, míg én a fűszeres bojli mellett a Squid Liver Chocolate bojlival kezdtem meg a horgászatot. Mivel rövid idő állt rendelkezésünkre ezért próbáltunk minél attraktívabban csalizni és etetni is. Csalizáshoz 20mm-es Balanced bojlit használtunk vagy normál bojlit popuppal könnyítve. Minden esetben bepasztáztuk a hajszálra került csalijainkat. Általában etetésre csak bojlit használok, azonban most egy vonzó spod mixet állítottunk össze a következőkből:

• Darált és egész bojli
  • Kisebb méretű carp pelletek
  • Csemegekukorica, kendermag és tigrismogyoró
  • Amino Liquid
  • Fűszereshez Robin Red, míg a csokishoz májpor

Ebből a mixből került egy kisebb adag a PVA hálóba, valamint a nap folyamán ezt etettük spomb segítségével.

A horgászat előtti estén már elmúlt éjfél mikor ágyba kerültünk, viszont én a másnapi horgászaton való gondolkozás miatt nem tudtam aludni 1 óránál többet. Fél4 után szólt az ébresztő és indultunk a reggelre kiszemelt helyre. A hegyek fölött kezdett világosodni már, amikor a kaszinó melletti partszakaszra értünk és megkezdtük a horgászatot a part melletti/alatti részeken. Egy óra sem telt, amikor Gergőnek megszólalt a jelzője és nagyon kemény fárasztás kezdődött. A hal mindenképpen be akart törni a part alatt található oszlopok közé, de szerencsére sikerült kifordítani és a nyílt víz fele vette az irányt. A mély vízből nagyon nehezen jött fel a sötét színű tükörponty, ami a Hot Spice Oysternek nem tudott ellenállni. Gyönyörű színekben pompázott, kis apró pikkelyek voltak a hibátlan testen.

DSC_0752 (2)

Ahogy telt az idő egyre jobban népesedett be a tó és környéke, szemben a hegyről a vár mellől pedig egy nagy hőlégballon szállt fel a levegőbe.

ll

Ez a horgászhely nagyon frekventált részen volt, ezért előzetes tervek szerint 11 óra körül átmentünk a tó másik részére, ahol mélyebb víz volt és a nappali hőségben ott próbáltunk szerencsét. Sajnos a strandolók és a vízisport szerelmesei teljesen ellepték a tavat és órákon keresztül kapástalanság volt, így nekünk is maradt a napozás és a fürdőzés. Körülbelül 3 óra horgászat után úgy éreztünk ismét helyet kell váltanunk és elindultunk a tó azon részére ahol az esti órákat szerettük volna eltölteni.

A strand mellett egy széles partszakaszt egy szlovén horgász foglalt el, aki épp pakolt. Nem sok sikert ért el, ezért egy másik tóra költözött át. Mi tartottuk magunkat az elképzelésünkhöz és távozása után ide pakoltuk le a cuccainkat. 70-80 méterre kezdtünk el horgászni a parttól és elég alaposan megetettük a helyet. A strandolók a végszerelékeink felett úszkáltak itt is, szóval nagyon vártuk már az estét, hogy kicsit megnyugodjon a víz. 21 óra körül besötétedett és a körülöttünk lévő környezet egészen elképesztő volt a kivilágított templommal és várral a hegy tetején. A csendet egy váratlan kapás törte meg Gergő botján, ami elképesztő erővel húzta a zsinórt az orsó dobjáról. Kemény küzdelem után a sötétben már szákolásnál láttam, hogy termetesebb példányt sikerült fogni, ami a Secret Gold Capital bojlinak nem tudott ellenállni. A mérlegelésnél kiderült, hogy bizony a hal súlya jócskán meghaladta a 20 kg-ot. A hal pontos súlya 23.40 kg és ez azt jelenti, hogy Gergő új egyéni rekordja, ráadásul egy nem akármilyen vízből!

áá

Máté haverja 23as

A fotózás és visszaengedés után a nem messze lévő templom harangja jelezte, hogy elérkezett az utolsó negyed óránk. Megkezdtük a cuccok összepakolását és csak a botok maradtak bent. Már ott álltam a bot mellett, hogy amikor megszólal a 11 órás harangszó a szabályokat betartva horgászatot befejezzük, amikor a jobbos botom lassú húzós kapás jelentkezett. Első pillanatban azt hittem képzelődök, de a bot kézhez vétele után a hal ereje visszahozott a valóságba és megkezdődött a küzdelem. Kemény fárasztás volt, még a parttól pár méterre sem akart feljönni a hal a körülbelül 10 méteres mélységből. Gergő segített a szákolásnál és a halat megpillantva mondta, hogy bizony ez is meghaladja a 20 kg-ot és a hossza az 1 métert is. A hal pontos súlya 21.30 kg volt és GLM-Plum-Liver bojli Balanced változatát vette fel.

Máté 21 Bled

A hal visszaengedése után teljes extázisban voltunk. Elképesztő zárása volt a horgászatunknak. Előzetesen már 1-1 halnak örültünk volna súlytól függetlenül, de így, hogy 3 ilyen gyönyörű halat tudtunk fogni nagyon boldogok voltunk. Úgy érzem kicsit megérdemeltük, mert előzetesen sokat készültünk és gondolkodtunk hogyan és hol horgásszunk és napközben ezt megvalósítottuk annak ellenére, hogy a 30 fokban kilométereket kellett sétálnunk a cuccokat cipelve. A szállásra visszatérve átbeszéltük a napot és megegyeztünk, hogy idén még visszatérünk erre a csodás vízre. Hulla fáradtan dőltem be az ágyba és pillanatok alatt elaludtam. Másnap korán ébredtem és riadva megnéztem gyorsan a képeket, hogy tényleg nem csak egy jó álom volt. Hát nem… J

Gratulálok Gergőnek az egyéni rekordhoz és köszönjük Ferinek a Proficsalikat, azok nélkül nem sikerült volna.