Tudatos etetés, eredményes horgászat.

Egy eredményes túra az óriások vizén!

A 2018-as év elég mozgalmasnak ígérkezett, sajnos nem a horgászat terén, ezért mindenképp szerettem volna egy olyan tóra túrát tervezni, ahol viszonylag rövid idő alatt is lehet igen szép halakat fogni. Így esett a választás a Harsányi tóra. Sokan legyintenek, hogy Harsányban könnyű halat fogni, hisz rengeteg hal van benne, de azt tudni kell, hogy évek óta nincs telepítés, az ottani halak nőnek, fejődnek és a a tó egész évben hatalmas nyomásnak van kitéve, mivel olvadástól befagyásig teljes telt házzal üzemel. A halak kiokosodtak, s a kapitális példányok horogra kerítése nem is olyan egyszerű, sokan nulláztak vagy csak egy két halat fogtak, akár egy hét alatt is.

Az előzetes foglalás, szervezés és megbeszélések után július 18.-án délután érkeztünk meg csapattársammal Rostási Péterrel a tóhoz. A helyválasztásunk a tó egy középső állására esett, ahol viszonylag mély /3-3.5/ méteres vizet tudtunk meghorgászni.

Mivel dobálós pecáról volt szó, a végszerelékeket próbáltuk a lehető legegyszerűbben kialakítani, melyek a következőkből álltak:

1. 110 cm PB products Silk Ray előtétzsinór

25 cm PB produccts Jelly Wire 25Lb előkezsinór

PB products Heli Chod Rubber&Beads

Gardner Rigga / Mugga horog 6-os méretben

Korda sinkers előke súly

dav

Ezekből állítottunk össze egy helikopter szereléket, amit gubancolódás mentesen tudtunk a kívánt távolságra bejuttatni.

Megérkezésünk után gyors táborállítás következett, majd elhelyeztünk egy bóját a parttól 130 m távolságra, s ezt kezdtük el etetni viszonylag nagy területen, hogy az etetésre érkező halakat a lehető legtovább ott tudjuk tartani. Ez volt az a távolság, amit meg tudtunk dobni, illetve meg is tudtunk etetni. A helyi szabályoknak megfelelően reggel és este a megadott időpontban van lehetőség csónakos etetésre, napközben spomb-bal és dobócsővel, sötétedéstől napfelkeltéig csak dobócsővel lehet etetni.

Az etetési taktikában teljesen egyet értettünk, magot abszolút nem használtunk az amúrok és a nagyméretű keszegek miatt, pedig az itt horgászók előszeretettel használják, mivel a halat hamarabb az etetésre hozza. Alapozásra kizárólag 20 mm-es pelletet és bojlit 16-20-24 mm-est használtunk. Próbáltunk a tó legnagyobb halaira koncentrálni, a vegyes bojli méretből pedig rájönni, hogy melyik méretet fogadják el legjobban a halak. Bojliból a Hot Spice Oyster, a Secret Gold Capital, és az Instant Explod volt, amivel a túrára készültünk, továbbá ott volt nálunk a teljes Balanced Hookbaits paletta is, ha esetleg bármi más íz működne.

dav

Az első 24 óra elég csendes volt, összesen egy db 19 kg –os hal tette nálunk tiszteletét

3-es kép

annak ellenére, hogy jobb és bal oldalunkon is fogták a halakat, igaz nem kapitális méretűeket, bár mindkét helyen elég nagy mennyiségben használták a magokat. Mi kitartottunk a taktika mellett, csak dobócső és csak bojli, pellett. Az áttörést a 19.-i délután hozta meg, amikor is elkezdtük fogni a halakat és mondhatom a darabosabb példányok jöttek. Innentől nem volt megállás. A halak az etetésen voltak, s mi próbáltuk is ott tartani őket. Folyamatosan spomboltunk, csöveztünk és fárasztottunk. Igen mozgalmas és úgymond „melós” peca kerekedett, nem volt ritka az, hogy egyszerre ketten fárasztottunk, s közben elsült még egy bot. Kezdetben a kis méretű csalik 16 mm-es és faragott 20 mm-es csalik működtek, majd ahogy a halak egyre jobban hozzászoktak a bojlinkhoz már 20 mm-es és 24 mm-es golyók is szépen adták a halakat akár felpasztázva is.

4-as kép 5-ös kép

Az éjszakák csendesebbek voltak, mivel a dobócsövezés mondhatni kevésnek bizonyult a halak folyamatos helyben tartására/ és hát nekünk is pihenni kellett a mozgalmas nappalok után/, de nem mentek messzire, mert mikor megvirradt, s az etetést ismét megkezdtük, a halak gyorsan meghálálták.

6-os 7-es 8-as 9-es

A halak ereje számunkra is meglepő volt, brutális erővel küzdöttek, 20-30 percbe telt mire a part közelébe hoztuk őket, s még ott is kellett pár perc,  mire a merítőbe tudtuk vezetni a halakat.

A túra július 22.-én ért véget. Mondhatni a végére mindketten elfáradtunk, hisz nem mindennapi horgászaton voltunk túl. A szomszédaink, akikkel igen jó barátságot kötöttünk, meg is jegyezték persze viccesen, hogy ideje is mennünk, mivel a gondosan átgondolt taktika és tudatosan végigvitt horgászat eredményeképp a halakat meg tudtuk állítani és magunk előtt tudtuk tartani a túra alatt.

10-es 11-es 12-es 13-as

Összességében a halfogás 19.-én délután indult be, és 22.-én reggelig tartott, s ez idő alatt 27 db halat mérlegeltünk be 15 kg felett, amiből 10 db volt 20 kg felett a két legnagyobb pedig több mint 24 kg –ot nyomott.

14-es 24.3kg 15-ös 24.5kg

A 15 kg alatti példányokat már a vízben merítés, és fertőtlenítés  után elengedtük,  igazából két nap után már nem is számoltuk őket, de erejükkel és kitartásukkal ők is hatalmas élményt nyújtottak. A csalik is nagyon jól vizsgáztak a Hot Spice Oyster talán egy picivel több halat eredményezett a túra alatt.

Bízom benne, hogy mindenkinek legalább egyszer lesz része egy ehhez hasonló horgászatban, s kívánok mindenkinek eredményes 2019-es horgász szezont.