Tudatos etetés, eredményes horgászat.

ZORD MÁJUS FEHÉRVÁRCSURGÓN

Az idei év első közös túráját Lőrincz Csabával a mind kettőnk által favorizált Fehérvárcsurgói víztározóra terveztük. Ennek legfőbb oka , hogy szeretjük a nagy kiterjedésű vizeket  és ponty állománya világhírű. Utoljára pontosan egy évvel ezelőtt voltunk itt együtt és akkor is szép halakat sikerült fognunk. Tudtuk és fényképekről láttuk is , hogy most kisebb lesz a víz mert a gáti munkálatok miatt engedtek le belőle , persze azért így is tekintélyes volt a kiterjedése.

Az előző héten a frontokkal és záporokkal dúsított időjárás nagyon szépen adta a halakat , folyamatosan kaptuk a híreket az éppen lent horgászó ismerősöktől. Mivel az előrejelzés szerint ez az időjárás még kitart nálunk is közel a hétvégéig , nagyon bizakodóak voltunk. Szerettük volna ha a végszerelékek minél előbb a helyükre kerülnének ezért a felszerelések összeszerelésével és a helykereséssel kezdtünk. Azt már tudtuk , hogy ezen a vízen nem igazán kell medertöréseket és eltérő mederviszonyokat keresnünk ezért ilyen helyzetekben mindig a „sávos” bójázást választjuk. Ez annyit tesz hogy a bójáinkat különböző távolságokban helyezzük el , és így próbáljuk meg megtalálni , hogy mi az a távolság ahol vonulnak és esznek a halak. Ha valamelyik távolság jobban adja a halat a többinél akkor közeledünk ehhez a távolsághoz a többi bottal is. Mind ketten megtaláltuk a bóják helyeit , következhetett végre az etetés és behúzás.  Erre a túrára 3 fajta bojlit választottunk : Secret Gold Capital – Natural Big Fish – GLM Plum Liver – 24mm-es méretben.

Az első kapásra nem is kellett sokat várni. Este Csabi jelzője már tudatta is velünk, hogy jó helyen keressük a pontyokat. Nem is akármilyen mérettel érkezett az első hal, súlya 19 kg. és a GLM bojli csábította el.

A következő napokban mindennel megáldottak minket az égiek, amit csak el lehet képzelni. Kaptunk záporokat, felhőszakadást, jégesőt, erős szelet. Ezek váltották egymást volt, hogy egy nap kaptunk mindegyikből. Ez a szélsőséges időjárás nekünk nem annyira, de a halaknak nagyon is tetszett. Nagyon sok halat sikerült szákba terelni. Kialakítottunk egy közös bóját kettőnk között, amit folyamatosan etettünk a Secret bojlival. Erről a bójáról folyamatosan jöttek a pontyok éjjel-nappal, felváltva fárasztottuk őket. Aztán a harmadik napon az addig hallgató Natural-os bójámról jött a kapás. Ráemelésnél éreztem, hogy ez egy szebb hal lesz. Nem voltak erős kirohanások, fejrázások. Alig vártam, hogy látótávolságba kerüljön. Végül megpillantottuk a merítőben és a megérzés nem csalt. Egy gyönyörű töves, ami a mérlegelésnél 20,25 kg-ot mutatott.

A csali a szelektív hatásáról már jól ismert Natural Big Fish, hóember felkínálásban.

Aztán jött a „fekete leves”. A szél annyira megerősödött, hogy jobbnak láttuk, ha nem szállunk vízre. A behúzott szerelékekkel még sikerült halat fogni és a botok sajnos egy napig pihentek az állványokon. Hajnalban arra ébredtünk , hogy a szél csendesedett így azonnal elkezdtük a behúzást . A kapás nem is váratott sokáig magára , a Naturalos botom ismét jelzett. Gyanús volt a fárasztás, mert olyan érzés volt mintha nem is hal lenne a horgon, hanem csak valamibe bele akadt volna. A tettes egy rutinos matuzsálemi ponty volt, ami a súlyát is bevetette a harcban. Volt is mit, hiszen egy kerek 25 kg-os gyönyörű tükröst tarthattam a kezemben a harc végén, ami ráadásul új rekordomat is jelentette. Az öröm, amit akkor éreztem leírhatatlan!

A 13-15 kg.-os pontyok kifogyhatatlanul húzták a secretet ezzel igazi horgászélményt nyújtottak és nem hagyták, hogy unatkozzunk. Közben a távolabbi bóják pedig néha kényeztettek minket egy-egy darabosabb példánnyal. Nekem 3 db míg Csabinak 7 db 16-20 kg közötti halat sikerült fogni!!

8. 9 10 11 12 13 14 15 16

Az időnk sajnos vészesen fogyott és már csak 1 éjszakánk volt hátra. Kevesebb, mint 24 óra és ez a fantasztikus teljesítmény mellett Csabi azt mondta, hogy ebben a túrában még van valami. Úgy legyen! Estére ráfrissítettünk a szerelékekre, de a jelzők hagytak minket pihenni. Egészen hajnalig!! Csabának a GLM – es botjáról valami megállás nélkül kérte a zsinórt. Gyors csónakba pattanás és kezdődhetett az „utolsó” fárasztás. Izgatottan vártam a parton, hogy vajon az esti megérzése vált-e valóra. IGEN! A part felé közelítve már mutatta, hogy készítsem a mérlegelőt (a halakat minden esetben ezzel visszük ki a vízből a bölcsőbe) Gyönyörű töves feküdt előttünk a mérlegelésre várva. A megérzés nem csalt, a hal pontos súlya 21,80 kg. !

17 18

Ez a hal méltó zárása lett ennek a nem mindennapi horgászatnak. Nem maradt más mint a túrák legkellemetlenebb része , a pakolás. A végére egy gyors összegzés : 13-15 kg.  25-30 db. ponty  / 16-20 kg.  10 db. ponty / 20+   3 db. ponty. A legtöbb halat a Secret Gold adta , míg a darabosabbakat nekem a Natural , Csabinak pedig a GLM.

Minden horgásznak hasonló horgászatot kívánunk :  Berencz Péter és Lőrincz Csaba