Tudatos etetés, eredményes horgászat.

3/2 2. rész (Visszatérés)

Elérkezett a visszatérés ideje, mégpedig arra a bányatóra, amiről már az előző cikkünkben olvashattatok. Janival izgatottan vártuk a visszatérést, hogy ismét bebizonyítsuk tudatosan eltervezett taktikánk hatékonyságát. Nem telt el úgy beszélgetés, hogy ne lett volna szó az elöttünk álló túráról. Előre eltervezett taktikánk megegyezett az előző túránkéval, ami a következő volt: központi attraktív etetés a rákok elterelése végett és ennek a szélére helyezzük el a végszerelékeket.

Etetésünket úgy állítottuk össze, hogy viszonylag sokáig tudjuk ott tartani a rákokat és a csalink, minél tovább biztonságban a vízben lehessen. Ehhez használtunk 20 mm és 24 mm-es bojlit egészben, felezve, majd körülbelül 1 kg-ot ledaráltunk és az egészet amino liquiddel, Robin Reddel és májporral tettük igazán attraktívvá. Helykeresésnél azt hittük nem lesz meglepetés a mederviszonyokban, igaz másik helyen ültünk, de mikor elkezdtük feltérképezni a mederviszonyokat, nagy fejtörést okozott a bóják elhelyezése. Előttünk elhelyezkedő részen nem találtunk szinte egyenes részt, amivel alapból nem lenne gond, csak ez olyan volt, mintha egy sziklás hegység lenne a víz alatt. Hosszú tanakodás után, úgy döntöttünk, hogy a központi etetést elhagyjuk, mivel csak a sziklák közé tudtunk volna etetni, aminek nem láttuk sok értelmét. Így, annyiban változott az előre eltervezett stratégia, hogy Jani a sziklák jobb, én pedig a bal oldalát horgásztam meg, mindkét szélét egy-egy sávban megetettük az attraktív keverékünkkel, és ezek mellé horgásztunk 10-15 szem bojlival, amit kizárólag etetőhajóval vittünk be.

Úgy gondoljuk, hogy ez nem csak itt, hanem sok helyen lehet egy sikeres horgászat alapja, mikor nem töltesz hosszú perceket csónakkal az etetésed felett, és nem bolygatod feleslegesen a vizet. Estére, minden a helyére került, állt a tábor, mi pedig sokáig kint ültünk és hallgattuk merre mozognak a halak. Bíztató jel volt, hogy a végszerelékeink irányából érkeztek a mozgások, de az igazi jel az volt, mikor megszólalt Jani jelzője, mivel ott voltunk a rodpod mellett, pillanatok alatt kezében volt a bot és szerencsére a partról ki tudta fárasztani ezt az egyedi spanyol pikkelyest.

SONY DSC

Nyugodtan mentünk aludni, mivel ez nagyon jó előjel volt, hogy ennyire gyorsan tudtunk halat fogni. Ezt azért mondom, mert az előttünk horgászó osztrák kolléga idén 16 napot horgászott ezen a vízen, és csak 2 db pontyot sikerült neki fogni. Már kezdett világosodni, mikor megszólalt az én jelzőm is, érdekesnek tűnt, mert ejtős kapást csinált, de mikor felvettem a kontaktot a hallal, hirtelen azt hittem, le vagyok akadva. Szerencsére csak a hal súlya volt, gyorsan csónakba pattantam és nagyjából 15 perc után tudtam megszákolni az óriási tükröst. Belenéztem a merítőbe, nem hittem a szememnek, ilyen széles hátat még nem láttam. Jani a parton előkészített mindent, látta rajtam, hogy nagyon örülök, kérdezte- “mekkora?”, csak annyit tudtam mondani, hogy- “nem tudom, de nagy!” Mérlegeléskor kiderült, nem volt alaptalan az örömöm, mivel új egyéni rekordot döntöttem, a hal súlya 26.50 kg.

Nagyszerűen indult a túra, 12 órája horgásztunk és két gyönyörű halat is szákolhattunk. Délelőtt újabb attraktív etetést juttatunk be, és nem is kellet sokat várni az újabb jelentkezőkre. Szinte hihetetlen volt ,hogy egymás után 3 kapásunk volt, ahogyan megszákoltuk az egyiket, addig már húzta a következőt. A bandanagy Janinak jutott, már fárasztás közben érezte, hogy nagy hallal van dolga, mivel ez volt az évben a tizennyolcadik 20 kg felett pontya. A hal pontos súlya 26.10 kg volt.

SONY DSC

Álmunkban sem mertük volna gondolni, hogy ilyen lesz az első 24 óránk, ahol 5 pontyot szákoltunk, közte 2 db 25+ volt. A túra hátralevő részében szinte minden nap 1-2 kapásig jutottunk el. Ezek között sikerült fognom még ezt a 18.50 kg-os tükröst is.

A Secret Gold Capital bojli ismét bizonyított, mindketten egész túra alatt ezt használtuk: 1 szem Balanced 15-20 szem pedig etetésnek. Összegezve az 1 hetet, mindketten elégedetten pakoltunk össze, szép halakkal és nagyszerű élményekkel gazdagodtunk.

Mindenkinek hasonló sikerekben gazdag 2019-es szezont kívánunk!